Listing 1 - 10 of 1437 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Archeology --- Antiquity --- Pompeii --- Pompeî --- archeologie --- geschiedenis --- 902.2 --- Archeologie --- Pompeji --- Romeinse kunst --- 900.2 --- Inca's --- Machu Picchu --- Archeologie; algemeen --- Geschiedenis --- Romeinse Rijk --- Pompeï --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
Dit praktijkboek met verschillende soorten vragen en opdrachten laat de student toe de theorie van het leerboek in te oefenen.Bron : http://www.boekenbank.be
management --- Organization theory --- bedrijfskunde --- bedrijfsmanagement --- bedrijfsorganisatie --- 005.12 --- boekhouden (accountancy) --- financieel management --- kwaliteitszorg --- logistiek --- marketingmanagement --- organisatieleer --- 650.5) * MANAGEMENT --- boekhouding --- leidinggeven --- maatschappelijk verantwoord ondernemen --- 65.012 --- Management --- 366.4 --- organisatie --- management. basis. principes --- handboeken hoger onderwijs --- PXL-Business 2014 --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 11 --- Organisatieleer --- Personeelsmanagement --- Marketingmanagement --- Accountancy --- Logistiek --- Integrale kwaliteitszorg --- Administratieve organisatie --- Financieel management --- PXL-Handboeken --- 005.1
Choose an application
Professor Frans Lammertyn heeft gedurende heel zijn carrière het welzijnsbeleid in België/Vlaanderen kritisch onder de loep genomen. In 1996 maakte hij een stand van zaken op in 'De zorg voor welzijn: actuele antwoorden op oude vragen'. Anno 2012 blijken heel wat toenmalige 'nieuwe antwoorden' nog steeds brandend actueel: vermaatschappelijking van de zorg, activering, persoonsgebonden financiering, casemanagement, ervaringsdeskundigheid. Tegelijkertijd zijn in de afgelopen 15 jaar nieuwe thema's aan de oppervlakte gekomen: een groeiend tekort aan zorgpersoneel, de vraag naar efficiëntie en effectiviteit, de multiculturalisering, integraal werken, ... Tijd dus voor een reflectie en een evaluatie van het welzijnsbeleid in Vlaanderen.Naar aanleiding van de emeritaatsviering van prof. Lammertyn willen (oud-)medewerkers van Frans Lammertyn het artikel 'De zorg voor welzijn' tegen het licht te houden. Welke successen heeft het welzijnsbeleid geboekt? En wat zijn de nieuwe uitdagingen en antwoorden die zich aftekenen?
Hygiene. Public health. Protection --- welzijnswerk --- wonen --- vrijwilligerswerk --- Belgium --- Bien-être et qualité de vie --- Contentment and quality of life --- Joi de vivre --- Joy of life --- Well-being and quality of life --- Welzijn en levenskwaliteit --- Lammertyn, Frans --- welzijnszorg --- #SBIB:316.8H00 --- Academic collection --- sociaal beleid --- 661 Welzijnszorg --- 321 --- 364 --- Beleid --- Welzijnssector --- Zorg --- Sociaal beleid --- Welzijnszorg ; Vlaanderen --- welzijnsbeleid --- gezondheidszorg 61 --- beleid --- Sociaal beleid: algemeen --- Maatschappelijk werk - sociale zorg: algemeen --- 361.01 --- Welzijnszorg --- Welzijnsbeleid --- Vlaanderen --- Sociale welzijnszorg --- Frans Lammertyn --- Sociale agogiek --- welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening --- Frans Lammertyn. --- Vlaanderen. --- welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- Welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- Social service --- Methodology --- Social policy --- Evaluation --- PHL-Healthcare 12 --- Zorg- en welzijnssector --- Emigratie
Choose an application
Belgische cultuur. --- glass painting [image-making] --- music [performing arts] --- ways of life --- Theatrical science --- identity --- History of civilization --- fashion [concept] --- Environmental planning --- design [discipline] --- Art --- urban development --- culture --- Film --- Audiovisual methods --- Politics --- recreation --- Architecture --- performing arts --- tourism --- audiovisual materials --- Civilisation --- Music --- Sociology of culture --- motion pictures [visual works] --- Sociology --- Sociology of cultural policy --- Tourism --- cultural heritage --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- fine arts --- architecture [discipline] --- Philosophy and psychology of culture --- Psychology --- Flanders --- cultuurbeleid --- cultuursociologie --- museology --- cultuurparticipatie --- cultuurconsumptie --- Belgium --- Kunst --- Taal --- Muziek --- Podiumkunst --- Beeldende kunsten --- Architectuur --- Audiovisuele kunsten --- Sociaal-cultureel leven --- Cultuurwetenschappen --- communicatie --- Cultuur --- Cultuurbeleid --- Creatieve activiteiten --- 008 --- 7 <493> --- Academic collection --- 600 Cultuur --- cultuur --- C3 --- naslagwerk --- #VCV monografie 2005 --- #SBIB:316.7C200 --- #SBIB:316.7C310 --- BPB0601 --- 007 communicatie --- 316.7 cultuur --- 33 economie --- 351.85 cultuurbeleid --- cultuurcommunicatie --- cultureel erfgoed --- kunst --- 497 --- S2006230.JPG --- 008 Beschaving. Cultuur. Vooruitgang --- Beschaving. Cultuur. Vooruitgang --- 7 <493> Kunst. Ruimtelijke ordening. Architectuur. Sport en spel--België --- Kunst. Ruimtelijke ordening. Architectuur. Sport en spel--België --- Kunst en cultuur --- Sociologie van de cultuuruitingen: algemeen --- Cultuurbeleid: algemeen --- cultuurbeleid, culturele raden, cultuurpact --- Beschaving --- Cultuurfilosofie. Cultuurpsychologie --- Psychologie --- Sociologie van de cultuur --- Sociologie van het georganiseerde cultuurleven --- Sociologie --- Politiek --- Toerisme --- Audiovisuele methoden --- Ruimtelijke ordening --- Theaterwetenschap --- Ontspanning. Spel. Sport. Lichamelijke expressie --- Cultuurgeschiedenis --- audiovisuele materialen --- uitvoerende kunsten --- muziek --- architectuur [vakgebied] --- vormgeving --- beeldende kunst --- museologie --- stadsontwikkeling --- mode [fashion] --- recreatie --- toerisme --- films [visuele werken] --- levenswijzen --- identiteit --- glasschilderen --- Vlaanderen --- België --- 700.7 --- podiumkunsten --- beeldende kunsten --- architectuur --- design --- audiovisuele media --- museumarchitectuur --- glasschilderkunst --- stedenbouw --- edelsmeedkunst --- mode --- film --- jongerencultuur --- cultuurmanagement --- cultuurmarketing --- vrijetijdsbesteding --- leefstijl --- fine arts [discipline] --- sociologie --- 130.2 --- theater --- eenentwintigste eeuw --- literatuur --- mediakunde --- mediatheorie --- media --- cultuurfilosofie --- Kunsten --- Podiumkunsten --- Audiovisuele media --- Sociaal-cultureel werk --- Erfgoed --- Onderwijs --- Wetenschappelijk onderzoek --- Afrika --- Archief --- Compositie (muziek) --- Digitalisering --- Therapie --- Natuurwetenschappen --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Godsdienst --- Sport --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Onderzoek (wetenschap) --- performing arts [discipline] --- music [performing arts genre] --- culture [concept] --- fashion [culture-related concept] --- Culture --- Belgique
Choose an application
projectontwikkeling (bouw) --- stedelijk beleid --- Sociology of culture --- cultuur --- Environmental planning --- Community organization --- samenlevingsopbouw --- buurtontwikkeling --- stadsvernieuwing --- tijdschrift kunst --- MAD-faculty 14
Choose an application
Een aankomend leraar moet zich voorbereiden op het lesgeven. Dit lukt het best in samenwerking met andere leraren-in-opleiding en begeleiders in de stageschool, op de werkplek en in de lerarenopleiding. Dit boek bevat een stapsgewijs geordende verzameling werkwijzen en hulpmiddellen om je onderwijsbekwaamheid te ontwikkelen. In dit boek komen beproefde werkwijzen als directe begeleiding en "begeleiding op afstand" aan de orde, maar ook nieuwe vormen zoals intervisie, het gebruik van videofragmenten en het werken in elekronische leeromgevingen. Verder zijn formulieren opgenomen die klaar zijn voor gebruik, zoals een lesvoorbereidingsformulier, een lesprotocol, een observatiekaart en een feedbackformulier. Een aankomend leraar moet zich voorbereiden op het lesgeven. Dit lukt het best in samenwerking met andere leraren-in-opleiding, en begeleiders in de stageschool, op de werkplek en in de lerarenopleiding. Voor de klas - Voorbereidingen op de praktijk bevat een stapsgewijs geordende verzameling werkwijzen en hulpmiddelen om je onderwijsbekwaamheid te ontwikkelen. In dit boek komen beproefde werkwijzen als directe begeleiding en `begeleiding op afstand' aan de orde, maar ook nieuwe vormen zoals intervisie, het gebruik van videofragmenten en het werken in elektronische leeromgevingen. Verder zijn formulieren opgenomen die klaar zijn voor gebruik, zoals een lesvoorbereidingsformulier, een lesprotocol, een observatiekaart en een feedbackformulier. Voor de klas is bruikbaar voor alle aankomende leraren, zowel voor studenten van de reguliere lerarenopleidingen als zij-instromers die direct voor de klas staan. (Bron: covertekst)
Didactiek. --- Lerarenbegeleiding. --- onderwijsdeskundigheid --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- Didactic strategies --- lerarenopleiding --- Lerarenbegeleiding --- Onderwijsbegeleiding --- Lesvoorbereidingen --- Didactiek --- 450.7 --- Begeleiding(Coaching) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Elektronische leeromgeving --- Intervisie --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Lesgeven --- Portfolio's --- Reflecteren (Terugblikken) --- 474.3 --- Digitaal portfolio --- Digitalisering --- Internet --- Leerlingen --- Lesvoorbereiding --- Onderwijs --- Onderwijsgevenden (leraar, onderwijzer(es), kleuterleid(st)er) --- Portfolio --- Zelfsturing --- Lerarenopleiding --- Onderwijzen --- 030040.jpg --- Didactiek: lesvoorbereiding --- praktijk --- didactiek --- intervisie --- Opleiding en bijscholing --- (zie ook: teleonderwijs)
Choose an application
Lichamelijkheid, intimiteit en seksualiteit zijn van alle leeftijden. Kinderen en jongeren zijn terecht nieuwsgierig naar alles wat hiermee te maken heeft. Volwassenen (en voorzieningen) hebben hier echter ook een rol in te spelen, namelijk jongeren inlichten en voorbereiden. Intimiteit draagt immers bij tot een evenwichtige ontwikkeling en is een recht voor alle kinderen. Ook jongeren in de jeugdhulp verdienen op dit vlak alle kansen. Deze uitgave handelt niet over grensoverschrijdend seksueel gedrag, maar richt zich bewust op het thema lichamelijkheid, intimiteit en seksualiteit in de 'normaliteit'. Er wordt ingegaan op de vraag naar grenzen: hoe verloopt de 'normale' seksuele ontwikkeling en hoe bespreek je dit met jongeren? Evengoed wordt er aandacht besteed aan de praktijkwerker zelf: "Hoe zorgt een voorziening voor een duidelijke visie rond seksualiteit, die ook in de praktijk werkbaar is?"Hoe werk je met kinderen met een beperking rond seksualiteit? Hoe kunnen pleegouders een vertrouwensrelatie opbouwen met het pleegkind, zodat er in alle eerlijkheid over seksualiteit gepraat kan worden?"Hoe werkt onlinehulpverlening rond jongeren en seksualiteit?"Hoe ziet de huidige praktijk van het werken rond lichamelijkheid, seksualiteit en intimiteit eruit?
jeugdhulpverlening --- Age group sociology --- intimiteit --- seksualiteit --- jeugd --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Seksuele opvoeding --- Seksualiteit ; jeugd --- 613.88 --- Seksualiteit --- Relationele opvoeding --- Sherborne --- 433.4 --- 392.6 --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- PXL-Social Work 2015 --- sociaal werk --- jeugdzorg --- Jeugdhulpverlening --- Intimiteit --- Begeleiding --- Jeugd --- Provincie West-Vlaanderen --- Jongere
Choose an application
handboeken secundair onderwijs --- geschiedenis --- PXL-Education 2014 --- Geschiedenis --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Griekenland --- Romeinse Rijk --- Hellas --- Hellenisme --- Technisch secundair onderwijs --- Rome --- Kelten --- Athene --- Politiek --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 485.6 --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- 485.5 --- schoolboeken --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Mythologie --- Maatschappij --- Film --- #BSCH: vak: geschiedenis
Choose an application
Met de spelkaarten oefenen de leerlingen de verschillende spellingregels efficiënt in.De posters met eenvoudige schema?s en ei/au-verhalen helpen de leerlingen strategisch denken en spellen.Bron: https://www.pelckmans.be/onderwijsniveaus/lager-onderwijs/spelling/iedereen-spelt.html
Nederlands --- spelling --- lager onderwijs --- leerboeken --- Lager onderwijs --- Spelling --- 837 --- 475.2 --- Nederlands ; basisonderwijs --- Spelling ; basisonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Music sound recording --- Contains audio-visual material --- taal --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- spellingmethode; Nederlandse taal --- Basisonderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Met de spelkaarten oefenen de leerlingen de verschillende spellingregels efficiënt in.De posters met eenvoudige schema?s en ei/au-verhalen helpen de leerlingen strategisch denken en spellen.Bron: https://www.pelckmans.be/onderwijsniveaus/lager-onderwijs/spelling/iedereen-spelt.html
Nederlands --- Lager onderwijs --- Spelling --- 837 --- 475.2 --- spelling --- lager onderwijs --- leerboeken --- Nederlands ; basisonderwijs --- Spelling ; basisonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Music sound recording --- Contains audio-visual material --- taal --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- spellingmethode; Nederlandse taal --- Basisonderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Klanken --- Woordenschat --- Schrijven --- Zelfsturend leren --- Hoofdletters --- Interpunctie --- Werkwoorden --- Verkleinwoorden --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Klank --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Hoofdletter --- Werkwoord --- Verkleinwoord --- Kapitaal (hoofdletter)
Listing 1 - 10 of 1437 | << page >> |
Sort by
|